Nie mam czasu na siłownię, czyli 3 typy aktywności fizycznej dla zabieganych.

3 typy aktywności fizycznej dla zabieganych.

"Nie mam czasu na siłownię." - to chyba najczęściej używana wymówka, by wykręcić się od aktywności fizycznej. Choć nie zawsze brak czasu jest jedynym powodem. Często zdarza się, że po prostu wstydzimy się odwiedzić siłownię, bo uważamy, że nie jesteśmy wystarczająco fit. Na szczęście ani brak czasu, ani wstyd nie muszą oznaczać, że jedyne co nam pozostało to zaleganie na kanapie przed telewizorem. Jeśli jesteś osobą zabieganą lub jeszcze nie dojrzałaś do ćwiczenia na sali pełnej obcych ludzi to ten artykuł jest dla Ciebie. Znajdziesz tu 3 typy aktywności, które nie zabiorą Ci wiele czasu ani pieniędzy.

TRENING W DOMU

Trening w domowym zaciszu to jedna z najczęściej wybieranych opcji. Niewątpliwym plusem tego typu aktywności jest to, że ćwiczysz, kiedy masz akurat czas i nie marnujesz go na dojazd do siłowni. Koszt treningu w domu jest niewielki. Na początek wystarczy dres, zwykła mata za kilka złotych oraz butelki z wodą. Oczywiście wygodniej ćwiczy się z hantlami, na specjalnie do tego przeznaczonej macie i w sportowych ubraniach, ale nie jest to wcale niezbędne. Możesz w to wszystko zainwestować, jeśli okaże się, że treningi w domu to forma aktywności, która najbardziej Ci odpowiada. Na początek nie musisz nawet kupować żadnego dvd z programem treningowym. Bez problemu znajdziesz darmowe zestawy ćwiczeń na YouTube. Co ważne, wcale nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę i trenować codziennie po 2 godziny, tym bardziej, jeśli ilość wolnego czasu jest u Ciebie mocno ograniczona. Jestem jednak pewna, że uda Ci się bez problemu wygospodarować 10-15 minut na odrobinę ruchu. Więcej czasu spędzasz codziennie scrollując social media. Poza tym możesz poćwiczyć oglądając ulubiony serial - w ten sposób połączysz przyjemne z pożytecznym.

SPACER Z PSEM

Co, jeśli po pracy jesteś zbyt zmęczona na standardowy trening albo po prostu nie lubisz tego typu ćwiczeń? Wystarczy, że masz psa. Pójdź z nim na długi spacer. Dzięki czemu nie tylko sprawisz radość swojemu psu, spędzisz trochę czasu na świeżym powietrzu, ale przede wszystkim spalisz zbędne kalorie bez większego wysiłku. Spacer z psem jest przecież wpisany w Twoją codzienną rutynę, więc nie musisz kombinować, by wygospodarować na tego typu aktywność dodatkowy czas. 

POWER WALKING

Możliwe, że nie lubisz treningów siłowych, a w domu zamiast psa mieszka z Tobą kot. Na szczęście nie oznacza to, że odtąd Twoim najlepszym przyjacielem będzie kanapa i pilot od telewizora. Znajdź chwilę czasu w weekend i wkręć się w power walking. To szybki marsz, który zadziała na Twoje ciało jak trening cardio wykonany na siłowni. Spalisz zbędne kalorie, a do tego spędzisz czas na świeżym powietrzu. Wcale nie potrzebujesz dużo wolnego czasu. Jedyne czego potrzebujesz to wygodne buty. Nawet jeśli w tygodniu nie uda Ci się wygospodarować kilku wolnych minut możesz jadąc do pracy wysiąść jeden przystanek wcześniej i przejść ten odcinek szybszym tempem. 

Jak widzisz aktywność fizyczna to nie jedynie treningi na siłowni. Nawet jeśli cierpisz na chroniczny brak czasu nie oznacza to, że musi cierpieć także Twoje zdrowie i kondycja. Wystarczy zaledwie 15 minut dziennie, a tyle na pewno uda Ci się wygospodarować. Pamiętaj, że jeśli chcesz to znajdziesz sposób, a jeśli nie chcesz to znajdziesz powód. 

A w jaki sposób Wy radzicie sobie w dni, kiedy zupełnie nie macie czasu na trening na siłowni? Podzielcie się w komentarzach swoimi ulubionymi formami aktywności fizycznej.