11/24/2017

Hummus klasyczny.

Przepis na hummus w wersji klasycznej.

Nie pamiętam, kiedy pierwszy raz spróbowałam hummusu, ale wiem jedno - tamtego dnia totalnie przepadłam. Ta aksamitna pasta z ciecierzycy smakuje wybornie, a do tego jest banalnie prosta w przygotowaniu. Sprawdza się idealnie jako dodatek do kanapek lub dip do warzyw i nachos. Hummusu nie może zabraknąć na żadnej domowej imprezie.

Hummus klasyczny idealny jako dip do marchewki.

Do przygotowania hummusu będą potrzebne następujące składniki:

* puszka ciecierzycy
* 2 ząbki czosnku
* 3 łyżki pasty tahini
* 2 łyżki soku z cytryny
* 1/2 łyżeczki kuminu
* sól
* pieprz
* 1/4 szklanki wody.

Ciecierzycę odsączamy i przepłukujemy wodą.

Wszystkie składniki wrzucamy do robota kuchennego, doprawiamy szczyptą soli i świeżo zmielonego pieprzu i blendujemy tak długo aż uzyskamy gładką pastę.

Jeśli wolicie hummus bardziej rzadki możecie dodać do niego więcej wody.

Hummus możecie polać odrobiną oliwy z oliwek, a także przybrać posiekaną natką pietruszki, płatkami chilli, wędzoną papryką czy bazyliowym pesto.

Klasyczny hummus jest doskonałą bazą do przyrządzenia tej pasty w wersji paprykowej czy pomidorowej - wystarczy dodać pieczoną paprykę lub suszone pomidory. Możliwości są nieograniczone.

Pasta z ciecierzycy z dodatkiem pietruszki i czarnuszki.

Hummus klasyczny, czyli pasta z ciecierzycy w wersji podstawowej.

Klasyczny hummus to idealna baza do hummusu paprykowego czy pomidorowego.

Pasta z ciecierzycy i pomidorki koktajlowe.

Hummus idealnie smakuje w połączeniu z chlebkiem naan i miską warzyw (ogórek, marchewka, papryka i seler naciowy). Polecam także wypróbować go jako pastę na chleb - z dodatkiem pomidora i czarnuszki.

Lubicie pastę z ciecierzycy? Jaka wersja hummusu jest Waszą ulubioną?
Copyright © 2016 - 2017 healthystyle.pl