9/05/2016

Jak zmotywować się do ćwiczeń?


W dążeniu do pięknej i zdrowej sylwetki najważniejsze jest postawienie pierwszego kroku. Niestety to właśnie początki są najtrudniejsze. Często brak nam motywacji do tego, by w ogóle rozpocząć ten proces. Choć marzy nam się idealna figura to opuszczenie przytulnego kanapowego kącika urasta do rangi misji niewykonalnej. Jak zatem rozpocząć swoją przygodę z treningami i zmotywować się do regularnego ćwiczenia? Wystarczy kilka prostych kroków, które nie tylko ułatwią Wam podjęcie prawidłowej decyzji, ale także upewnią Was w przekonaniu, że Wasz wybór był słuszny.

TRENINGOWY KUMPEL

Nikt tak nie motywuje jak druga osoba. Dlatego też znajdź koleżankę/kolegę, których celem także jest wypracowanie ładnej sylwetki albo namów męża czy żonę, siostrę lub brata, aby towarzyszyli Ci w Twojej drodze do lepszej wersji Ciebie. Trenujcie razem i nawzajem się motywujcie. Dzięki treningowemu kumplowi, kiedy do głowy przyjdzie Ci myśl, żeby odpuścić trening będzie Ci głupio odmówić, kiedy nadejdzie Twoje wsparcie w postaci drugiej osoby. To sprawi, że nie odpuścisz tak łatwo i będzie Ci raźniej, kiedy nie będziesz skazana na treningi w samotności.


MOTYWUJĄCA SIŁA MUZYKI

Muzyka jest idealnym motywatorem. Dobrze skomponowana lista utworów może dać niesamowitego kopa do działania. W momencie, kiedy już macie ochotę zakończyć trening odpowiednia muzyka może sprawić, że nabierzecie mocy, zamiast ją tracić. Skomponuj własną playlistę energetycznych kawałków, które zmotywują Cię do działania. Możesz także skorzystać z utworzonej przeze mnie muzycznej listy na Spotify.


GRUPA WSPARCIA

Jeśli potrzebujesz dodatkowej dawki motywacji lub nie udało Ci się znaleźć odpowiedniego treningowego kumpla to idealnym sposobem na znalezienie wsparcia jest zapisanie się do fitnessowej grupy np. na Facebooku. Tam będziesz mogła powymieniać się doświadczeniami z innymi osobami, które na pewno dodadzą Ci potrzebnego wsparcia, kiedy będziesz tego najbardziej potrzebować. Przejrzyj więc internetowe zasoby i znajdź grupę wsparcia odpowiadającą Twoim potrzebom i wymaganiom. 

LUDZKIE HISTORIE

Świetnym pomysłem na uzyskanie dziennej dawki motywacji jest śledzenie fitnessowej przygody innych. Idealnym miejscem jest do tego Instagram, gdzie znajdziemy tysiące kont, na których ludzie dzielą się swoim życiem - swoimi sukcesami i porażkami. Według mnie to najlepsza motywacja - kiedy widzę zdjęcie przed i po wówczas myślę: "skoro ona mogła to dlaczego nie ja" - ciężka praca jednak się opłaca i nawet małe potknięcia nie są w stanie zniweczyć tego, co już osiągnęliśmy. Telefony w ręce i czas na poszukiwania Instagramowych motywacji. Przy okazji zapraszam także do śledzenia mojego konta, na którym również codziennie dzielę się moją przygodą z odchudzaniem. 


FIT GURU

Gdyby jednak brakowało Ci jeszcze motywacji to zajrzyj także na fanpage oraz konto Instagramowe fitnessowych guru, czyli trenerek, które nie tylko znają się na tym, co robią, ale także chętnie dzielą się swoją wiedzą z innymi. Osobiście polecam obserwować Ewę Chodakowską (Instagram / Facebook) i Kaylę Itsines (Instagram / Facebook), które nie tylko dadzą Wam motywacyjnego kopa, ale sprawią, że zdrowy tryb życia wejdzie Wam w krew, na stałe. 

Mam nadzieję, że od tej pory żadna z Was nie będzie narzekała na brak motywacji, a kiedy jednak na chwilę Wam jej zabraknie to skorzystacie z tych kilku prostych sposobów na to, aby nie poddawać się w walce o lepszą, zdrowszą wersję siebie.

A Wy jak radzicie sobie z brakiem motywacji? Korzystacie z powyższych tricków?
Copyright © 2016 - 2017 healthystyle.pl